Czy reklama w sieci jest droga – cenniki pozycjonowania

Pozycjonowanie stron www – cena i koszty

Reklamowanie w się w sieci, czyli e-marketing jest bardzo popularny. Przede wszystkim dlatego, że każdy z nas korzysta z Internetu, a więc liczba odbiorców jest naprawdę ogromną. Internet można porównać do telewizji, którą też ogląda ogromna liczba osób.

W przypadku gazet, czy radia liczba odbiorców jest ograniczona i dlatego te metody nie są aż tak opłacalne, chociaż nie można zaprzeczyć, że warto zainwestować również w taką reklamę. Promocja w sieci ma różne oblicza i co z tym idzie różne ceny. Można samodzielnie promować się na swojej stronie, ale żeby to było możliwe, wyświetlanie musi być naprawdę dobre. Jeśli posiadamy mniejsze przedsiębiorstwo sposobem na reklamę są różne strony z adresami firm, im więcej nas w Internecie, tym lepiej. Kolejna kwestia to reklamy banerowe, to nie musza być wcale drogie, ale pamiętajmy, że tutaj liczy się to, czy ktoś zobaczy. Jeśli wykupimy tanią reklamę może okazać się, że do nikogo ona nie dotrze, bo będzie umieszczona na rzadko odwiedzanym portalu, kolejna kwestia to samo wyświetlanie. Ponieważ coraz częściej blokujemy reklamy, ich wyświetlanie tez jest znacznie mniejsze. Nie ulega jednak wątpliwości, że wciąż wiele firm promuje się w ten właśnie sposób. Jeśli chcemy umieścić reklamę na znanym i lubianym blogu, wtedy musimy liczyć się z większym wydatkiem. Czasem jest to nawet 6-7 tysięcy za miesiąc wyświetlania reklamy. Kolejna kwestia to artykuły sponsorowane ich cena zależy od tego, o jakiej stronie mówimy. Najpopularniejsze blogi mają wyższe stawki. Czasem sponsorowany artykuł kosztuje nawet 7 tysięcy złotych. Jeśli chcemy samo zdjęcie z artykułem, cena będzie niższa. Inne stawki podawane są także za konkursy. Czasem blogerzy zamiast pieniędzy pobierają barter, ale zależy to od specyfiki firmy. Blogerka modowa na pewno przyjmie stos ubrań z popularnego sklepu, ale już zapas wina, czy sera nie będzie dla niej atrakcyjny.

Nie warto reklamować się na blogach, które mają tematykę bardzo odległą on naszego produktu. Raz, że nikt nie zaufa takiej blogerce, czy blogerowi, dwa po prostu będzie to zabawne.

 


Więcej: Pikseo – pozycjonowanie